istorijat 3 bigdobrodosliornament

Овај сајт је покушај (надамо се успешан) да се наша школа представи као једна савремена и модерна васпитно - образовна установа, али такође и као школа са богатом историјом и дугом традицијом
ornament, која се пажљиво чува и негује.Истовремено смо имали жељу да помогнемо у намери да Ковиљ постане једна од значајнијих тачака на туристичкој карти Војводине, што му по својим културно - историјским споменицима и природним богатствима свакако и припада.

Обавештење о извођењу наставе на даљину у ванредном стању

Кликните овде да прочитате у *.pdf-у.

Република Србија

МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ,

НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА

КАБИНЕТ МИНИСТРА

Број: 601-00-9/1/2020-01

Датум: 16.03.2020. године

Београд

Немањина 22-26

РОДИТЕЉИМА/ЗАКОНСКИМ ЗАСТУПНИЦИМА УЧЕНИКА ОСНОВНИХ И СРЕДЊИХ ШКОЛА

Поштовани,

Обавештавамо вас даје Влада Републике Србије одлучила да се, због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи, привремено обустави непосредни образовноваспитни рад у основним и средњим школама на територији Републике Србије. У циљу остваривања права ученика на образовање, Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима, кроз остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину, с обзиром на то да привремено обустављање непосредне наставе у школама не значи и обустављање образовно-васпитног рада са ученицима.

Почетак реализације образовно-васпитног рада учењем на даљину је 17. март 2020. године.

Остваривање образовно-васпитног рада предвиђено је кроз различите начине и приступе у остваривању комуникације са ученицима и родитељима/законским заступницима (у даљем тексту: родитељи), при чему ће се водити рачуна о укупним људским и техничким ресурсима школа, као и техничким капацитетима породица ученика.

У организованом учењу на даљину које обезбеђује Министарство, фокус је на програмским садржајима општеобразовних и стручних предмета са највећим фондом часова. Осим тога, школе су у обавези да, у складу са сопственим ресурсима за подршку у учењу на даљину и уз коришћење доступних платформи за учење, осмисле начине за остваривање садржаја и у свим другим предметима и програмима, на основу прописаног плана и програма наставе и учења.

У циљу остваривања једнаких права на образовање све деце, школе су у обавези да, када не постоји могућност успостављања комуникације са ученицима уз употребу информационо-комуникационих технологија, изнађу алтернативне начине у

1

пружању подршке у учењу, водећи рачуна о свим препорукама за превенцију ширења вируса COVID-19, имајући у виду, пре свега, ученике који долазе из породица ниског социо-економског статуса, као и све остале ученике којима нису на располагању електронски видови комуникације и други савремени комуникациони ресурси (нпр. обезбеђивањем штампаног материјала за рад или упутства за учење које разредне старешине уручују родитељима).

За ученике основне школе, Министарство просвете, науке и технолошког развоја је припремило едукативне садржаје за учење на даљину, који ће бити емитовани на Радио телевизији Србије, Канал З.

Шест дана у недељи, почев од уторка 17. марта 2020. године, од 8.00 часова ће бити емитоване наставне јединице општеобразовних предмета, по распореду који ће бити доступан преко сајта школе, сајта министарства, као и на www.rasporednastave.gov.rs. Такође, распоред емитовања ће бити истакнут и на местима за оглашавање у самој школи (улаз школе, спољашња огласна табла).

За све ученике од 1. до 7. разреда емитоваће се образовни садржаји у блоковима од по два часа дневно. За ученике 8. разреда емитоваће се едукативни садржаји у блоковима од по три часа дневно, од којих ће два увек бити српски језик и математика, а трећи час је један од предмета који се полажу на завршном испиту. Сви емитовани садржаји ће од следећег дана бити доступни за неограничени број прегледа на платформи РТС Планета. Оператери неће наплаћивати проток и пренос података за наведене едукативне садржаје (бесплатни интернет минути).

Остали едукативни садржаји за учење и упутства за рад за емитоване часове, као и за предмете који нису обухваћени ТВ емитовањем, биће прослеђени ученицима или родитељима ученика преко Viber група или електронске поште од стране одељенског старешине или предметног наставника (нпр. упућивање на текстове у уџбеницима које треба прочитати, на линкове на којима се налазе презентације и филмови, упућивање на задатке за вежбање, упутства за израду домаћег задатка и сл.).

У припреми су и часови на језицима националних мањина (предмет — матерњи језик од 1. до 4. разреда основне школе) који ће бити емитовани на РТВ 2, али и на неким локалним и приватним телевизијама. Такође, на платформи РТС Планета за ученике припаднике националних мањина који у целости похађају наставу на матерњем језику, биће доступни и други дигитални садржаји, као и снимци часова. Недостајуће садржаје на матерњем језику, ученици могу пратити на српском језику преко канала РТС З и РТС Планете. О почетку емитовања и постављања садржаја, школе а на тај начин и родитељи, биће обавештени посредством сајта министарства и сајтова националних савета националних мањина. Наставници који остварују наставу на језику националне мањине такође су у обавези да пруже додатну подршку у учењу, путем свих расположивих видова комуникације.

За ученике средње школе, предавања из општеобразовних предмета и појединих стручних предмета биће доступна преко платформе РТС Планета. Обавеза средње школе је да на свом сајту постави банер са свим линковима на којима се може приступити лекцијама и платформама за учење.

2

За ученике којима је потребан структуриран индивидуализован приступ у раду, односно прилагођавање у оквиру индивидуалног образовног плана (ИОП), ИОП-1, ИОП-2 и ИОП-З, наставници ће припремити посебне материјале за учење и учинити их доступним ученицима на начин који договоре са њиховим родитељима.

Наставницима и ученицима основне и средње школе на располагању је велики број онлајн платформи (Viber, Zoom, Microsoft Teams), као и национална платформа за онлајн учење Моја школа. Њиховим коришћењем, наставници и ученици биће у ситуацији да остваре интеракцију и размену материјала у функцији савладавања програмских садржаја. Упутства и педагошке препоруке за коришћење ових платформи налазе се на интернет страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно. На званичној интернет страни Министарства биће постављена одговарајућа упутства, као и обавештења о датумима у вези са почетком њиховог функционисања.

У најбољем интересу ученика, њиховог развоја и образовања, а у циљу успешног завршетка текуће школске године, моле се родитељи да одговорно и у складу са својим могућностима контролишу процес учења од куће и подстичу ученике на редовност у раду. Сврха доступности садржаја за учење је остваривање самог процеса учења, који ће се због ванредних околности наставити код куће, уз подршку наставника, али и самих родитеља. Ученици ће добијати упутства за вежбање, израду домаћих задатака, писање есеја, израду презентација и других продуката које ће сами или уз помоћ родитеља, зависно од узраста и дигиталних компетенција, достављати наставницима путем мејла или друге образовне платформе и то за све предмете, чиме ће се обезбедити континуитет у учењу, праћење напредовања и могућност оцењивања. У прилог овоме говори и обавеза наставника да све реализоване наставне јединице евидентирају у електронском дневнику и/или у другим видовима педагошке документације. По нормализовању услова и по повратку у учионице, све квалитетне формативне оцене и увиди наставника могу бити значајно искоришћени за сумативно оцењивање на крају наставне године.

Све су ово предуслови за осигурање завршетка школске године и наставак школовања. Само уз разумевање интереса ученика и подршку родитеља, ову обавезу можемо заједнички успешно реализовати.

Посредством школа родитељи ће добијати и друга упутства од надлежних органа, везано за епидемиолошку ситуацију, али и корисне савете као вид психосоцијалне помоћи у ванредним околностима.

Додатне информације у вези са учењем на даљину, као видом подршке настави, родитељи могу добити позивом на број телефона 011/735 05 57.

             Захваљујемо на разумевању и сарадњи,